Wednesday, June 07, 2006

Vardagsliv i barcelona

Efter en helg fylld av sena natter (eller tidiga mornar, beroende pa hur man ser det) och soliga dagar pa stranden blev det dags att ta sig samman igen. Ida springer omkring runt mest hela stan och delar ut cvs till hoger och vanster, Malin jobbar pa pa transcom, Petra forsoker avverka alla sevardheter hon ska hinna med innan hemfarden pa mandag och Lisa forsoker vanja sej vid tanken pa att hon kom med pa kursen hon sokte och darfor kan bli kvar i Barca anda fram till jul. Sveriges nationaldag markte vi inget av, forsta halvan sov vi bort och andra halvan flummade vi runt pa stan var och en for sej. En stor handelse agde dock rum; Lisa prommenerade ensam over plaza Catalunya!!! Nu undrar ni kanske vad det ar som ar sa stort med det. Plaza catalunya har varldens formodligen storsta befolkning fjaderfan, duvor narmare bestamt och med Lisas fagelfobi ar det egentligen otankbart att ga darover men hon tog mod till sej och nu ar det gjort. Blundade minst halva vagen men anda, som sagt, en stor handelse.

5 comments:

Anonymous said...

Haha! Den dagen trodde man ju aldrig skulle komma! Är stolt över dig Lisa ;) Nästa gång Yngve visar psykologifilmen om duvskräck kan du sucka åt alla som sitter där, livrädda :P Ha så skoj därnere o hälsa alla, själv ska jag examinera min första vetenskapliga uppsats nu! ;D Snacka om skilda världar...

Anonymous said...

Man blir inte aaaaaalls avundsjuk på ert uteliv och fräscha drinkar, inte alls!... Ida: Snygg top på bilden ;)

Lycka till med jobbsökandet och hoppas ni stöter på lite snygga killar snart (eller det har ni säkert redan gjort).

Kram kusin Jessica

Anonymous said...

GRÅÅÅÅÅÅÅÅTER.... nästan i alla fall... Hade börjat undra vart ni tog vägen... innan jag insåg att jag kanske måste läsa era inlägg själv... Va kul allt låter! Å va glad jag är att jag vart i barcelona så jag förstår vilka platser och konstoga grejer ni pratar om.... Avundsjuk! Lisa, duvorna! Skojja inte att dom är farliga. Höll syrran i handen och praktiskt taget kröp varenda gång jag skulle jag skulle över den där satans plazan. å de va ju ganska ofta... jag bodde också på gran vía när jag var där.. skojjigt va!
Min värld kändes plötsligt lite lätt (eller totalt) dötrist när jag läste om er. Total panik över Smögen (är kvar i V-ås) och Göteborg.... Vet inte alls va jag håller på med. Funderar på å bli nåt totlat oseriöst som sexolog (kul va ?) på nått udda ställe som.... tja inte vet jag... Mars kanske... Nä jag skriver ett mail istället...
SAKNAR ER!!!!!!!

Anonymous said...

Hejsan!
Ni verkar ha det jättebra. Här skulle solen skina idag men vi har inte sett den så värst mycket ännu. I em ska vi in till stan o ta emot studenterna. Margot o jag ska försöka hitta Annelie, Madde och Malin Lycka till....
Ha det bra.
Kram Helena

Anonymous said...

Ja, jag säger som Emma.. jag är väldigt stolt över dig Lisa! :) Man skulle ha vart där för att bevittna hur skraj du egentligen var! Här hemma är det studenttider.. jag, Emma och Linnéa gick runt igår och sa att det var helt sjukt att det var 1 helt år sedan vi gick ut på trappan och vad fruktansvärt roligt vi hade den helgen! :) Har för övrigt fixat lgh i Jönköping nu.. så ni vet vart ni hittar mig till hösten! :)