Wednesday, August 23, 2006

Tristess

-Det ar inte det att Barcelona har blivit trakigt. Inte pa nagot satt, tvartom- staden lever som alltid 24-7! Det ar Ida som talar om sitt nya jobb pa Citibank. Det ar inte sa kul att sitta i en Lundtjanst nar det inte finns nagra produkter pa marknaden som vi kan vara kundsupport till. Kreditkorten som ska servas har inte slappts i Sverige annu, 8 timmars arbete utan arbete kanns ganska langt. Men vi 36 personer som sitter pa kontoret roar oss sa gott det gar. Kortspel, skvallertidningar... kan ocksa tala om att man hinner lasa ganska langt i en bok pa narmare 500 sidor under ett arbetspass (Tack Jessica).

Kan ju egentligen inte klaga, med tanke pa att man far betalt for tiden da man ar pa kontoret. Men jag langtar tills man far lite att gora, nog fora tt man kommer nog fa tillbaka for den har slappa tiden relativt snart da X antal tusen Svenskar kommer ringa for att akivera sina kort.

Annars rullar det pa. Vi langtar dock tills det ar dags for flytt, eftersom vi fatt lite olika vanor nu nar Ida borjar tidigt varje morgon. Snart ar det dags. Vi far val en fortsattning foljer pa det aventyret ocksa... Jag menar, hur manga ar det som brukar flytta fran ett boende till ett annat med hjalp av tunnelbanan?

3 comments:

Anonymous said...

Hej,
Kan inte säga att jag är i samma situation på jobbet som du Ida, men det hinner nog ändra sig för dig.
Jag har inte flyttat med tuben men dock med stadsbussarna i Helsingborg. Från Högaborg till Tågaborg. Det blev så att när jag lastade ur/på hann bussen åka o vända. När jag klev på för tredje gången lastad med kina rislampa o kastruller o samma chaufför fråga han: "Nu är det tredje gången, va' f-n håller du på med?" Ja, ja så var man idiotförklarad även där. Det blev även en fjärde gång, men då hade dom bytt driver.
Idag är det torsdag. Då är det pannkakor o sylt, sen Y-bussen hem. Härligt.
Kram på er flickor,
Has-Olov

Anonymous said...

Tjena tjejer! På söndag landar jag i Barcelona för vad jag hoppas kommer bli fyra härliga dagar! Men hör av mig när jag är där, ifall vi ska hitta på något! Är i ungefär samma sits som du Ida på jobbet, har läst ut 12 böcker på arbetstid :P

kram Sofia

Anonymous said...

tell me about tristess. Jag tycker ni verkar ha det rätt... oj jag var tvungen att göra ett avbrott. hade fönstret öppet och en kråka försökte just hoppa in i min lägenhet. rätt roligt... jag är i gbg nu. trivs men har inte fullt upp hela tiden direkt. lite ovant efter att ha haft folk runt mig 24/7 i ett år. börjar i skolan 4e så det ska bli kul.
tell me more om den där flytten. where to?
massa pussar å en hel klump med kärlek till er!